هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

بهترین فیلمهای سیاسی ۲۰۰۷ انتخاب شد

بهترین فیلم‌های سیاسی 2007 هم انتخاب شدند

سایت خبری «پلتیکو» اسامی ده فیلم برتر سیاسی سال ۲۰۰۷ را اعلام کرد.
به نقل از سایت خبری پلتیکو، مهمترین اتفاقی که سال گذشته در هالیوود رخ داد، مبارزه میان انجمن فیلمنامه‌نویسان آمریکایی و استودیوهای هالیوود بر سر دستمزدهای آینده رسانه‌های جدید بود.
به گزارش این سایت خبری، اتقاق بزرگ دیگری که در این صنعت سینمایی به وقوع پیوست، ساخت فیلم‌هایی با موضوعات سیاسی بالاخص درگیری‌های موجود در خاورمیانه از جمله جنگ عراق بود، آنچنانکه بیش از ۱۰ کمپانی بزرگ هالیوود، طی یک سال گذشته، توجه خود را به عراق، افغانستان و اماکنی مشابه معطوف ساخته‌اند، ولی اکثر این پروژه در گیشه با عدم موفقیت روبرو شده‌اند.
بنابر‌این گزارش اگرچه جمع کثیری از ستاره‌ها موفق هالیوود از جمله «تام کروز»، «مریل استریپ»، «ریس ویتراسپون»، «تام هنکس»، «جولیا رابرتز»، «آنجلینا جولی»، «تامی لی‌ جونز» و «جیمی فاکس» در این فیلم هنرنمایی کرده‌اند ولی هیچکدام از این فیلم‌ها حتی نتوانستند مبلغ سرمایه‌گذاری شده را به تهیه‌کنندگان پروژه بازگردانند.
سایت «پلتیکو» در ادامه ده فیلم برتر سیاسی سال را به شرح زیر اعلام کرد:
۱. «افقی بدون انتها» به کارگردانی «چارلز فرگوسن»، این فیلم مستندی است درباره اشتباهات آمریکا در رابطه با عراق.
۲. فیلم آلمانی «زندگی دیگران» به کارگردانی «فلورین هنکل فون دونرسمارک»؛ این فیلم که سال گذشته برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد، داستان شخصی است که بعنوان جاسوس انتخاب می‌شود تا زندگی یک زوج مشکوک به فعالیت‌های ضد دولتی را به طول کامل تحت نظر بگیرد و او ناخودآگاه در این میان از نظر عاطفی با این زوج درگیر می‌شود.
۳. «نقض عهد» با بازی «رایان فلیپه» و «لورا لینی»، این فیلم داستان یکی از ماموران جاسوسی شوروی سابق است که برای سالیان متمادی با هویتی مخفی در این آژانس جاسوسی داشته است.
۴. «سیکو» به کارگردانی «مایکل مور»، «مور» در این مستند سیستم بیمار بهداشتی آمریکا را مورد نقد قرار داده است.
۵. «در دره اله» به کارگردانی «پل هگیس» و بازی‌ «تامی لی‌جونز» و «سوزان ساراندون»، این فیلم داستان سربازی آمریکایی است که کمی پس از بازگشت از جنگ عراق توسط همرزمان خود به قتل می‌رسد و پدر و مادر او در مسیر تحقیق درباره قتل فرزندشان پرده از راز‌هایی تلخ دررابطه با جنگ عراق برمی‌دارند.
۶. فیلم «قلمرو» با بازی «جیمی فاکس»، این فیلم درباره یک تیم از ماموران اف‌بی‌ای است که به منظور حل یک عملیات تروریستی بمب‌گذاری به عربستان سفر می‌کنند.
۷. «قلب مقتدر» با بازی «آنجلینا جولی» و کارگردانی «مایکل وینترباتوم»، این فیلم براساس داستان واقعی قتل «دنی پیرل»، روزنامه‌نگار آمریکایی در پاکستان ساخته شده است.
۸. انیمیشن ضد ایرانی «پرسپولیس» به کارگردانی «مرجانه ساتراپی»، این فیلم داستان دختربچه‌ای ۱۴ ساله است که در جریان وقوع انقلاب اسلامی ایران نمی‌تواند خود را با فضای جدید انقلاب تطبیق داده و توسط خانواده‌اش به فرانسه فرستاده می‌شود.
۹. «جنگ چارلی ویلسون» به کارگردانی «مایک نیکولز» و بازی «فلیپ سیمور هافمن»، بازیگر برنده اسکار، در این فیلم، نماینده مرموز مجلس امریکا, چارلی ویلسون (تام هنکس) و سایر متحدانش متفق القول به این نتیجه می رسند که موفق‌ترین نقشه‌شان، مسلح کردن گروه مجاهدین در جنگ بین افغانستان و جماهیر شوروی بوده است.
۱۰. «اولتیماتوم بورن»، با بازی «مت دمون»، در این فیلم «جیسون بورن»، شخصیت اصلی فیلم از سوی کسانی که در CIA او را برای آدم کشی تربیت کرده اند، تحت تعقیب است. او که هنوز از فراموشی رنج می‌برد، موفق می‌شود تا هویت واقعی خود -دیوید وب- را کشف کند. اما کاملاً از آن چه بر سرش آمده، اطلاعی ندارد.

منبع : خبرگزارى فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد